Nolūks Metode ļauj iegūt kolēģu idejas un ieteikumus cilvēkiem aktuālām problēmām. Skaits 16 Laiks 20 min. Resursi A4 papīrs un rakstāmie Apraksts Sagatavošanās Saliek krēslus iekšējā un ārējā aplī, tā lai tie būtu novietoti viens pret otru. Ja telpas izmērs neļauj, dalībnieki var stāvēt kājās. Norise Iekšējā aplī sēž «klienti», ārējā aplī «konsultanti». «Klienti» apdomā problēmu vai jautājumu, ar ko saskaras attiecībā uz kāda risinājuma ieviešanu dzīvē. Minūtes laikā viņi «konsultantam» izklāsta savu jautājumu. «Konsultantam» ir dotas divas minūtes, lai uzdotu precizējošus jautājumus un lai dalītos ar savām idejām un ieteikumiem; «klienti» pieraksta gūtās atziņas. Pēc trenera signāla «klienti» pārvietojas pa vienu vietu pulksteņrādītāja virzienā uz nākamo krēslu pie nākamā «konsultanta», atkārto savu jautājumu un uzklausa viņa idejas un ieteikumus. Šo soli atkārto vēl vienu reizi (katram solim kopējais laiks – 3 min.). Dalībnieki mainās lomām - «konsultanti» pārtop par «klientiem» un «klienti» par «konsultantiem». Atkārtojas iepriekšējais process, tā lai arī jaunie «klienti» iegūst trīs dažādus viedokļus savai problēmai. Izvērtēšanas jautājumi Vai ieguvāt noderīgas idejas savai problēmai? Kādas «konsultantu» rīcības vai jautājumi palīdzēja vai kavēja atbilžu meklēšanu? Kā varam ikdienā veiksmīgāk meklēt/sniegt atbalstu viens otram? Vai ir viegli būt par «konsultantu»? Radniecīgas metodes Dzīves koki Detektīvi Jautājumu aplis Būtiskākā vēlme Bišu strops Beigt. Turpināt. Sākt. Metožu jomas Atgriezeniskā saite & izvērtēšana Atraisīšana & atslodze Iepazīšanās & ledus laušana Informācijas iegūšana & pieredzes apmaiņa Informācijas pārnešana & sasaiste ar dzīvi Mācīšanās stratēģijas & laika plānošana Moderēšana & informācijas strukturēšana Problēmu risināšana & attīstības plānošana