Metode ļauj iegūt kolēģu idejas un ieteikumus cilvēkiem aktuālām problēmām.
< 16 cilv.
20 min.
A4 papīrs un rakstāmie
Apraksts
Sagatavošanās
Saliek krēslus iekšējā un ārējā aplī, tā lai tie būtu novietoti viens pret otru. Ja telpas izmērs neļauj, dalībnieki var stāvēt kājās.
Norise
- Iekšējā aplī sēž «klienti», ārējā aplī «konsultanti».
- «Klienti» apdomā problēmu vai jautājumu, ar ko saskaras attiecībā uz kāda risinājuma ieviešanu dzīvē.
- Minūtes laikā viņi «konsultantam» izklāsta savu jautājumu.
- «Konsultantam» ir dotas divas minūtes, lai uzdotu precizējošus jautājumus un lai dalītos ar savām idejām un ieteikumiem; «klienti» pieraksta gūtās atziņas.
- Pēc trenera signāla «klienti» pārvietojas pa vienu vietu pulksteņrādītāja virzienā uz nākamo krēslu pie nākamā «konsultanta», atkārto savu jautājumu un uzklausa viņa idejas un ieteikumus.
- Šo soli atkārto vēl vienu reizi (katram solim kopējais laiks – 3 min.).
- Dalībnieki mainās lomām – «konsultanti» pārtop par «klientiem» un «klienti» par «konsultantiem».
- Atkārtojas iepriekšējais process, tā lai arī jaunie «klienti» iegūst trīs dažādus viedokļus savai problēmai.
Izvērtēšanas jautājumi
- Vai ieguvāt noderīgas idejas savai problēmai?
- Kādas «konsultantu» rīcības vai jautājumi palīdzēja vai kavēja atbilžu meklēšanu?
- Kā varam ikdienā veiksmīgāk meklēt/sniegt atbalstu viens otram?
- Vai ir viegli būt «konsultantu»?