Metode padara dzīvāku semināra sākum un dod iespēju uzzināt ko jaunu par citiem dalībniekiem.
< 20 cilv.
10 – 15 min.
–
Apraksts
Dalībnieki un vadītājs izvēlas kādu priekšmetu, ko bieži nēsā sev līdzi un kas viņiem ir nozīmīgs, piemēram, rotaslietu, atslēgu breloku, nazi vai maku, un noliek to galda vidū.
Vadītājs norāda uz vienu no priekšmetiem. Tā īpašnieks pastāsta grupai, kāpēc izvēlējies tieši šo – kāda ir tā vēsture, nozīmīgums, funkcija u.tml. Pēc tam viņš norāda uz nākamo priekšmetu, un tā īpašnieks pamato savu izvēli…
Piezīmes
Metodi var izmantot arī grupās, kurās dalībnieki ir savstarpēji pazīstami.
Variācijas
Iepriekš vadītājs saliek dažādas mantas kādā kastē, un katrs dalībnieks ar aizvērtām acīm izvelk vienu priekšmetu. Uzdevums: pamatot, kāpēc viņš “izvēlējies” tieši šo priekšmetu. Lai uzdevuma gaita būtu interesanta un jautra, kastē var salikt atšķirīgus priekšmetus, piem., zīmuli, apelsīnu, kafijas krūzi, pudeli, blociņu, riekstu, plāksteri…