Atbalsta materiāli e-mācību veidotājiem un pedagogiem, kas meklē ceļus, kā jaunas tehnoloģijas lietderīgi izmantot mācību procesā.
Apvērsums izglītības pasaulē
Šis raksts ir saglabāts arhīvu nolūkos. Kaut raksta būtība joprojām ir aktuāla, tas nav papildināts un nav sasaistīts ar citiem rakstiem sadaļā.
Atziņas par attālināto mācīšanu
2021. gada pavasarī projekta 8.5.3. ietvaros notika semināru cikls profesionālo izglītības iestāžu darbiniekiem par izglītības tehnoloģiju izmantošanu pieaugušo izglītībā. Semināru ietvaros tika izzināta un apkopota dalībnieku pieredze par attālināto mācību procesu 2020. / 2021. gadā.
E-mācību veidi
Ir daudzi un dažādi mēģinājumi klasificēt e-mācību kursus un ik gadus parādās jauni apzīmējumi un skaidrojumi. Apskatot dažus šobrīd aktuālus jēdzienus šajā jomā (2021. gads), var iegūt priekšstatu par e-mācību lauka plašumu un tā niansēm.
Esošu dokumentu pielāgošana un pārnešana interneta vidē
Visas e-mācību platformas piedāvā iespēju augšupielādēt esošus failus no sava datora. Bet vairāku iemeslu dēļ Word un Powerpoint dokumentos radīts mācību saturs nav piemērots internetā balstītiem kursiem. Rakstā ir minētas dažas stratēģijas, kā uzlabot ofisa dokumentu pieejamību.
Foto un video apstrāde internetam
Neapstrādāti attēli mēdz būt ļoti lieli, kas ievērojami palēnina tīmekļa lapas ielādi. Tāpēc vēlams attēlu vispirms apstrādāt savā datorā, un tikai tad to augšupielādēt interneta vietnē.
Izglītības tehnoloģiju klasifikācija
Lai atvieglotu orientēties izglītības tehnoloģiju pasaulē, piedāvāju tās šķirot pēc to nolūka mācību procesā un pielietojuma jomas.
Kas ir labs e-mācību kurss?
Rakstā tiek apskatīti divi kvalitātes ietvari, kurus var izmantot kā vadlīniju e-mācību kursu plānošanai, veidošanai un pilnveidošanai.
Kritēriji izglītības tehnoloģiju atlasei
Pirms sākat aktīvi lietot kādu izglītības tehnoloģiju, aicinu izvērtēt šos piecus apsvērumus.
Satura radīšana internetā
Ir daudzas un dažādas iespējas satura radīšanai internetā. Jārēķinās ar to, ka, lasot dokumentu datorā vai mobilajā ierīcē, cilvēki mēdz to nelasīt vārdu pa vārdam, bet “pārlaist tam pāri”, pievēršot galveno uzmanību virsrakstiem, ievadam, attēliem un citai izceltai informācijai.