Metodes.lv
  • Latviešu valoda
  • English

Kritēriji izglītības tehnoloģiju atlasei

Pirms sākat aktīvi lietot kādu izglītības tehnoloģiju, aicinu izvērtēt šos piecus apsvērumus.

Izglītības tehnoloģijas atlases kritēriji tabulā

1. Noderīgums

Vai izvēlētais risinājums rada pievienotu vērtību mācību procesam?

Kas ir šīs tehnoloģijas pievienotā vērtība mācību procesam?

2. Ieguldījums un atbalsts

Vai nepieciešamais ieguldījums rīka apgūšanai un lietošanai ir samērīgs ar iecerēto ieguvumu?

Cik liels ieguldījums jāveic, lai apgūtu un lietotu šo tehnoloģiju? Vai ir pieejama dokumentācija un/vai cits atbalsts? Vai tas ir iekšējais (tas ir, tavas organizācijas atbalstīts risinājums) vai ārējais (tevis atrasta aplikācija, sociālais medijs u.c.) risinājums?

3. Ilgtspēja

Vai esi izvērtējis šīs tehnoloģijas ilgtspēju? Vai pastāv iespēja eksportēt radīto saturu, ja nākotnē gribēs pāriet uz citu risinājumu?

Kā vari piekļūt (pārnest, lejupielādēt, dublēt…) savam saturam, ja izvēlies neturpināt izmantot šo konkrēto izglītības tehnoloģiju?

4. Pieejamība

Vai noskatītais risinājums atbilst pieejamības standartiem? Vai tas ir latviskots? Vai tas ir pieejams dažādām operētājsistēmām un platformām?

5. Privātums

Vai aplikācija / vietne ievēro privātuma labo praksi?

Privātuma politikā der noskaidrot kādi dati par lietotājiem tiek ievākti un kāpēc? Kurš tiem var piekļūt? Vai lietotājiem tiek nodrošināta iespēja dzēst savus datus? Kas ir šīs vietnes / aplikācijas īpašnieks? Vai ir uzrādīta kontaktinformācija, kā sazināties ar īpašnieku?

Šī raksta autors Toms Urdze
ir to licencējis ar
CC BY-SA 4.0