Par Metodes.lv

Metodes.lv ir platforma, kurā plašākam cilvēku lokam padarīt pieejumu dažādu projektu rezultātus, kuru radīšanā esmu bijis iesaistīts.

Kodolu sastāda 1999. gadā izdotā grāmata "Būt. Zināt. Prast. - Metodes veiksmīgam darbam ar auditoriju." (izdeva Latvijas Pieaugušo izglītības apvienība - LPIA). Tā kļuva par populāru resursu tā laika Latvijas pieaugušo izglītības darbiniekiem, bet 2001. gadā grāmata tikai izdota arī Igaunijā. Ap to pašu laiku arī tapa pirmā mājaslapa, kurā bija publicēts grāmatas saturs.

2003. gadā biju iesaistīts LPIA projektā, kurā tapa 160 stundu gara mācību programma "KomPas - kompetences pieaugušo izglītības pasniedzējiem. Līdztekus radītājā rokasgrāmatā bija publicētas sākotnējās versijas Metodes.lv atrodajamiem rakstiem par komunikāciju, grupas dināmiku un mācīšanu.

2012. gadā veidoju jaunu rokasgrāmatu - šoreiz Serbijas pieaugušo izglītības pasniedzējiem, projekta “Second Chance – Systemic Development of Elementary Practice Based Adult Education in Serbia” ietvaros. Izmantoju šo iespēju aktualizēt gan teorētiskos rakstus, gan metožu sadaļu. 2015. gadā šīs grāmatas saturs tika iztulkots un izdots arī Ukrainā.

2015. un 2016. gadā biju iesaistīts divos projektos priekš Rimi. Pirmā projekta ietvaros tapa grāmatiņa "Palīgs Rimi vērtību ieviešanā", kurā publicētas aktivitātes, metodes un instrumenti ar kuru palīdzību veicināt Rimi vērtību ieviešanu uzņēmumā. Otra projekta ietvaros tapa "mācīšanās ceļvedis", kurā tika apkopotas metodes un resursi mācīšanās procesa plānošanai, ieviešanai un izvērtēšanai.

Lielākā daļa Metodes.lv aprakstītās metodes un domas ir cieši saistītas ar manu pieredzi (nu jau vairāk nekā 25 gadi), vadot seminārus un treniņus visdažādākajām auditorijām.

Jaunākā Metodes.lv rakstu sadaļa ir veltīta izglītības tehnoloģijām, kas pēdējos gados ir izvērties par vienu no smagumpunktiem manā darbībā.

Toms Urdze


Par mani (Toms Urdze)

Attēls: Toms Urdze

Dzimu un uzaugu Vācijā. Pēc Minsteres Latviešu ģimnāzijas beigšanās studēja pieaugušo izglītību Oldenburgas universitātē un iesaistījos dažādos sociāla rakstura projektos Latvijā. 1995. gadā pārcēlos uz dzīvi Latvijā. Kopš tā laika darbojos pieaugušo izglītības laukā; 90tos gados strādājot Latvijas Pieaugušo izglītības apvienībā, kurai trīs gadus biju valdes priekšsēdētājs, un vadot seminārus par mācīšanas, plānošanas, pārmaiņu sekmēšanas un komandas veidošanas jautājumiem, kā arī īstenojot starptautiskus izglītības projektus. Esmu radījis vairākas mācību programmas un publikācijas par mācīšanas un mācīšanos tēmām. No 2019. gada oktobra esmu metodiskais eksperts Ventspils Augstskolā, kur atbalstu izglītības tehnoloģiju ieviešanu mācību procesā. Jau daudzus gadus esmu eksperts vērtētājs izglītības projektus dažādās Eiropas Komisijas programmās.

Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.


Semināri un konsultācijas

Semināri

Jebkuru Metodes.lv apskatīto tēmu var pārvērst lekcijā vai apmācību seminārā.

Īpaši tuvas man ir tēmas, kuras ir saistītas ar mācīšanu un mācīšanos, kā arī izglītības tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā.

Kā mācīt?

  • Pieaugušo izglītība un tās dalībnieks
    • Dalībnieku zināšanu līmeņa un vajadzību noteikšana
    • Kā mācās pieaugušais?
    • Atziņas no neirozinātnes un psiholoģijas par mācīšanos, motivāciju un pārmaiņām
  • Saskarsme un pedagoga lomas pieaugušo izglītības procesā
    • Pieaugušo izglītības pedagoga personība un lomas
    • Pieaugušo izglītības pedagoga rīcības
    • Metodes, kas palīdz īstenot dažādās pieaugušo izglītības pedagoga lomas
  • Mācību process, grupas dinamika un komunikācija
    • Mācību vides radīšana un mācību procesu plānošana / organizēšana
    • Grupas dinamika un komandas veidošana
    • Komunikācija un konflikti, tai skaitā attālinātās komunikācijas specifika

Kā mācīties?

Seminārs balstās uz aktuālajiem atklājumiem neirozinātnēs un psiholoģijā.

  • Domu un ideju strukturēšana
  • Piezīmju rakstīšana
  • Informācijas iegaumēšana
  • Mācīšanās avoti internetā un to izvērtēšana
  • Laika plānošana
  • Prioritāšu noteikšana
  • Motivācijas stiprināšana
  • Koncentrēšanās un disciplīnas veicināšana
  • Stresa mazināšana
  • Fiziskās un virtuālās mācīšanās vides pielāgošana

Grupas dinamika un komandas veidošana

Seminārā tiek apskatītjas sešas jomas, kuras ir nozīmīgas veiksmīgā komandas darbā.

  • Skaidri & vienoti mērķi
  • Darbības un sadarbības efektivitāte
  • Atvērta komunikācija & vadīti konflikti
  • Līdzdarbošanās & līdzatbildība
  • Uzticība & pozitīva gaisotne
  • Dažādību novērtēšana

Atbalsts izglītības tehnoloģiju ieviešanā

Konsultēju organizācijas mērķtiecīgai izglītības tehnoloģiju ieviešanai, liekot lietā savu pedagoģisko pieredzi un zināšanas par izglītības tehnoloģijām.

Sniedzu atbalstu Moodle vides pielāgošanai organizācijas vajadzībām, kā arī apmācu lietotājus šīs platformas efektīvai izmantošanai.

Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt.